9 травня 2020 р.

Привітання з Днем матері

         Сьогодні День матері, і очі всіх мам на світі сяють по-особливому, адже їх вітають  найрідніші люди в житті – їхні діти.

      Милі, ніжні, найрідніші мами – вітаємо Вас  з Днем матері! Ви ангели-хранителі  своїх  діток! Бажаємо Вам  в будь-якій життєвій ситуації, в будь-який день тижня відчувати себе найулюбленішими  і неповторними,  веселими і бадьорими мамами на світі. Нехай милі діти завжди будуть гордістю, радістю, світлом удачі для Вас, нехай кожен день Вашої сім'ї дарує свято і гарний настрій . Бажаємо кожній мамі  – тільки кращого:  міцної сім'ї, надійності та впевненості, достатку і гордості за своїх діток. Щастя в ваші люблячі очі й миру в серці! Добра Вам і  любові ! Бережіть себе і будьте здорові та щасливі, адже Ви – наше все! 


                                   





























6 квітня 2020 р.

Новації Закону про повну загальну середню освіту

Набув чинності Закон про повну загальну середню освіту

Дізнайтеся, які новації ввів закон для
1.     директорів і педагогів
2.     учнів і батьків
16 січня 2020 року ВРУ прийняла Закон України «Про повну загальну середню освіту», 13 березня Президент його підписав, а вже 18 березня він набув чинності. Змінилась не лише назва закону. У ньому чимало новацій для директора та педагогів, учнів та їхніх батьків. Розповімо про основні з них.

Новації для директора

Обрання на посаду — за конкурсом. Керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти обиратимуть на посаду за конкурсом.
Керівника приватного, корпоративного закладу загальної середньої освіти обирає та призначає на посаду засновник (засновники) відповідно до установчих документів закладу освіти.
Конкурсну комісію формує та затверджує засновник закладу освіти. У ній — від 6 до 15 осіб.
До складу комісії входитимуть представники:
·        засновника (посадові особи органу державної влади чи депутати відповідного представницького органу місцевого самоврядування) — не більше однієї особи від однієї фракції чи групи;
·        відповідної місцевої держадміністрації чи територіального органу центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти;
·        громадських об’єднань керівників закладів освіти, професійних об’єднань педпрацівників, районної (міської) профспілкової організації та інших громадських формувань;
·        експертів, фахівців у сфері загальної середньої освіти тощо.
Засновник зобов’язаний забезпечити відеофіксацію та (за можливості) відеотрансляцію конкурсного відбору і оприлюднити на своєму сайті відеозапис протягом одного робочого дня з дня його проведення.
У межах конкурсу керівник закладу повинен представити перспективний план розвитку закладу загальної середньої освіти.
Строковий трудовий договір. Його укладатимуть із директором на шість років на підставі рішення конкурсної комісії.
Якщо директора призначили на посаду вперше, з ним укладатимуть трудовий договір строком на два роки. Після закінчення строку дії трудового договору та за умови належного його виконання строк дії договору продовжують ще на чотири роки без проведення конкурсу.
Особа не може бути керівником одного і того ж закладу загальної середньої освіти більше ніж два строки підряд. Це не стосується закладів, розташованих у населених пунктах з одним закладом загальної середньої освіти.
Керівник закладу освіти, крім приватного, зобов’язаний протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин.
До 1 липня 2020 року засновники державних і комунальних закладів загальної середньої освіти або уповноважені ними органи мають припинити безстрокові трудові договори з керівниками закладів та одночасно укласти з ними (за їх згодою) трудові договори строком на шість років без проведення конкурсу. З керівниками, які отримують пенсію за віком, — на один рік.
Збільшення фінансової автономії. Закон надає більше можливостей використовувати власні кошти закладам освіти. Зокрема, щоб:
·        формувати структуру закладу та його штатний розпис;
·        оплачувати роботу працівників, встановлювати доплати, надбавки, винагороди, виплачувати матеріальну допомогу та допомогу на оздоровлення, премії, інші види стимулювання та відзначення працівників;
·        оплачувати поточні ремонтні роботи приміщень і споруд закладів;
·        оплачувати підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників;
·        укладати відповідно до законодавства цивільно-правові угоди (господарські договори) для забезпечення діяльності закладу освіти.

Новації для педагогів

Строковий трудовий договір. До 1 липня 2020 року керівники закладів зобов’язані припинити безстрокові трудові договори з педпрацівниками, які отримують пенсію за віком, і укласти з ними трудові договори строком на один рік.
Педагогічна інтернатура. Педагоги, які не мають досвіду педагогічної діяльності, протягом першого року роботи повинні пройти педагогічну інтернатуру.
Педагогічна інтернатура передбачає:
·        супровід та підтримку у педагогічній діяльності з боку досвідченого педпрацівника — педагога-наставника;
·        різні форми професійного розвитку — відвідування навчальних занять, опрацювання відповідної літератури тощо.
Виконувати обов’язки педагога-наставника може педпрацівник з досвідом педагогічної діяльності, як правило, не менше п’яти років за відповідною спеціальністю (такою самою або спорідненою предметною спеціальністю або спеціалізацією).
За виконання обов’язків педагог-наставник отримує доплату у граничному розмірі 20% посадового окладу (ставки заробітної плати) в межах фонду оплати праці закладу освіти.
Нові доплати. Закон передбачає нові доплати педагогам за завідування:
·        майстернями, кабінетами інформатики: 15–20%;
·        кімнатами зберігання зброї, стрілецькими тирами, паспортизованими музеями: 10–15%;
·        структурними підрозділами закладів освіти: 25%;
·        ресурсними кімнатами, спортивними залами чи майданчиками, навчально-дослідними ділянками: 10–15%;
Засновник закладу освіти та/або директор закладу освіти має право встановлювати додаткові види та розміри доплат, підвищення окладів за рахунок власних надходжень.
Оцінювання учнів. За вибором заклад освіти може оцінювати навчальні досягнення учнів, або за власною шкалою оцінювання, або за системою оцінювання, визначеною законодавством.
Якщо заклад запроваджуватиме власну шкалу оцінювання результатів навчання учнів закладу освіти, то він також має визначити правила переведення до системи оцінювання, визначеної законодавством.
Освітні програми. Заклад освіти розробляє та використовує в освітній діяльності одну освітню програму на кожному рівні (циклі) повної загальної середньої освіти або наскрізну освітню програму, розроблену для кількох рівнів освіти.
Освітні програми можна розробити на основі типової освітньої програми або освітніх програм, які розробили суб’єкти освітньої діяльності, наукові установи, фізичні чи юридичні особи і затвердив центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти.
Освітню програму закладу освіти схвалює педагогічна рада та затверджує керівник.
Підвищення кваліфікації. Педагогічна рада:
·        розглядає питання підвищення кваліфікації педагогів, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогів, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогів;
·        ухвалює рішення про визнання результатів підвищення кваліфікації педагога, які він отримав поза закладами освіти, які мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою.

Новації для учнів

Доступність освіти. Закон гарантує зарахування дітей до початкової школи без конкурсу. При цьому заклад має бути територіально доступним для дітей незалежно від їхнього соціального статусу чи місця народження.
Діти з особливими освітніми потребами, які проживають на території обслуговування комунального закладу освіти, мають право на першочергове зарахування до нього у порядку, визначеному законодавством, для здобуття початкової та базової середньої освіти.
Учні на тривалому стаціонарному лікуванні мають право здобувати освіту в медзакладах.
Організація освітнього процесу. Освітній процес організовують за циклами:
·        перший цикл початкової освіти: адаптаційно-ігровий (1–2 роки навчання);
·        другий цикл початкової освіти: основний (3–4 роки навчання);
·        перший цикл базової середньої освіти: адаптаційний (5–6 роки навчання);
·        другий цикл базової середньої освіти: базове предметне навчання (7–9 роки навчання);
·        перший цикл профільної середньої освіти: профільно-адаптаційний (10 рік навчання);
·        другий цикл профільної середньої освіти: профільний (11–12 роки навчання).
Для учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах, на підставі письмового звернення їхніх батьків утворюють інклюзивні та/або спеціальні групи подовженого дня.
Формування класів. Кількість учнів у класі (наповнюваність класу) державного, комунального закладу освіти не може становити менше 5 учнів та більше:
·        24 учнів, які здобувають початкову освіту;
·        30 учнів, які здобувають базову чи профільну середню освіту.
Зменшення кількості учнів у класі протягом навчального року не є підставою для припинення функціонування класу до закінчення навчального року.
Учні можуть здобувати початкову освіту (незалежно від їх кількості) одного або різного віку і навчатися в одному з’єднаному класі (класі-комплекті) або в різних класах.
Гранична наповнюваність класів-комплектів становить не менше п’яти та не більше дванадцяти осіб.
Індивідуальна освітня траєкторія учня. Реалізуватимуть її на підставі індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану. План розробляють педагоги разом з учнем та/або його батьками, схвалює педагогічна рада закладу освіти, затверджує керівник і підписують батьки.
Індивідуальний навчальний план учня має забезпечувати виконання освітньої програми закладу освіти та передбачати участь учня у контрольних заходах, а також у разі необхідності враховує особливі освітні потреби учня, визначені за результатами комплексної психолого-педагогічної оцінки його розвитку.
Індивідуальний навчальний план може визначати відмінні від визначених освітньою програмою закладу освіти послідовність, форму і темп засвоєння учнем освітніх компонентів.
У разі здобуття освіти за екстернатною формою та формою педагогічного патронажу індивідуальний навчальний план складають в обов’язковому порядку, а у разі здобуття освіти за сімейною (домашньою) формою — за бажанням учня та/або його батьків.
Заклад освіти визнає результати навчання учня, передбачені освітньою програмою закладу освіти, які він здобув за допомогою неформальної та/або інформальної освіти.
Для підтвердження знань учня заклад освіти проводить річне оцінювання та/або державну підсумкову атестацію на загальних засадах, визначених для очної або екстернатної форми здобуття загальної середньої освіти.
Оцінювання. Кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти.
Підсумкове оцінювання результатів навчання учнів за сімейною (домашньою) формою здійснюється не менше двох разів на рік.
Додаткові консультації. Учні мають право отримувати додаткові індивідуальні та/або групові консультації та/або заняття з навчальних предметів, з яких:
·        проходять державну підсумкову атестацію на відповідному рівні повної загальної середньої освіти;
·        рівень досягнутих результатів навчання менше середнього рівня результатів навчання учнів відповідного року навчання у відповідному закладі освіти.
Учнівське самоврядування. Органи учнівського самоврядування утворюються за ініціативою учнів та можуть бути одноособовими, колегіальними.
Керівник учнівського самоврядування має право на невідкладний прийом керівника закладу освіти з питань захисту честі, гідності та/або прав учнів закладу освіти. Керівник закладу освіти зобов’язаний розглянути усну чи письмову вимогу керівника учнівського самоврядування про усунення порушень та вжити заходів відповідно до правил внутрішнього розпорядку та/або законодавства.
Органи учнівського самоврядування мають право:
·        брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;
·        брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
·        через своїх представників брати участь у засіданнях педради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.

Новації для батьків

Безпечне середовище для дітей. Закон дає можливість батькам супроводжувати дитину з особливими освітніми потребами під час навчання, а також гарантує захист учнів від булінгу.
Навчальні заняття. Батьки учнів мають право бути присутніми на навчальних заняттях своїх дітей за попереднім погодженням із керівником закладу освіти.
Також Закон закриває доступ у заклад особам, які вчинили злочин проти статевої свободи чи статевої недоторканності дитини.
Батьківське самоврядування. У закладах освіти та їх структурних підрозділах може діяти батьківське самоврядування. Батьківське самоврядування здійснюють батьки учнів як безпосередньо, так і через органи батьківського самоврядування, з метою захисту прав та інтересів учнів, організації їх дозвілля та оздоровлення, громадського нагляду (контролю) в межах повноважень, визначених законом та статутом закладу освіти.

За матеріалами публікації  Ганни Мозирко,
редактор
а управлінських видань MCFR Освіта

1 березня 2020 р.

Щодо профілактики Коронавірусу

 
СТАРОСАМБІРСЬКИЙ МРВ ДУ «ЛЬВІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЛАБОРАТОРНИЙ ЦЕНТР МОЗ УКРАЇНИ»                                                                                                        

ПАМ'ЯТКА
щодо заходів профілактики гострої респіраторної хвороби,
спричиненої коронавірусом  2019 n-CoV   
  Окрім Китаю випадки захворювання зафіксовано у 27 країнах світу, в т.ч.                   в європейських країнах: Німеччина, Франція, Італія, Росія, Великобританія, Іспанія, Фінляндія, Швеція.
           В Україні на даний час жодного підтвердженого лабораторно випадку нової коронавірусної інфекції не зареєстровано.
             За оцінками ВООЗ та ECDC ризики поширення 2019-nCoV залишаються дуже високими, високими на регіональному та глобальному рівнях.
Що таке новий коронавірус 2019-nCoV?
Новий коронавірус 2019 року (2019-nCoV) — це новий вірус, який спричиняє розвиток респіраторних захворювань у людей та може передаватися від людини до людини. Цей вірус уперше був ідентифікований під час розслідування спалаху                       в м. Ухань, Китай, у грудні 2019 року.
Симптоми
У людини, інфікованої 2019-nCoV, розвивається респіраторне захворювання різної тяжкості із такими основними симптомами:
·  гарячка;
·  кашель;
·  задишка (ускладнене дихання).
Симптоми можуть проявитися через 2–14 днів після зараження новим коронавірусом. У багатьох пацієнтів 2019-nCoV спричиняє запалення обох легень.
Чи є вакцина?
Наразі немає вакцини для захисту від 2019-nCoV. Найкращий спосіб запобігти зараженню — уникнути впливу цього вірусу.
Чи є лікування?
Не існує специфічного противірусного лікування для 2019-nCoV. Люди, інфіковані новим коронавірусом, можуть звернутися по медичну допомогу, щоб полегшити симптоми.
Як захиститися від інфікування:
·  уникайте близького контакту з тими, хто має гарячку або кашель;
·  не торкайтеся обличчя немитими руками;
·  часто мийте руки з милом чи обробляйте дезінфекційними засобами;
·  ретельно готуйте їжу, зокрема м’ясо і яйця;
·  уникайте незахищеного контакту з дикими та свійськими тваринами.
Як запобігти поширенню інфекції:
· бажано утримуватись від  міжнародних подорожей в епіднеблагополучні країни до стабілізації ситуації.
·  якщо відчуваєте симптоми респіраторного захворювання, обмежте контакти з іншими людьми і використовуйте захисну маску для обличчя (її слід регулярно заміняти/знезаражувати).
·  якщо ви відвідували Китай і протягом 2 тижнів після цього у вас виникли симптоми респіраторного захворювання, негайно зверніться по медичну допомогу.
·  під час кашлю та чхання прикрийте рот і ніс зігнутим ліктем чи одноразовою серветкою, після чого викиньте серветку та вимийте руки.
·  необхідно дезінфікувати поверхні, яких торкалася інфікована людина або підозріла на захворювання.
Які алгоритм і тактика ведення контактних осіб?
  Згідно алгоритму і тактики ведення, ті особи, які не мали близького контакту з новим коронавірусом, зокрема пасажири, що прибули з епідемічно неблагополучних районів, не підлягають спеціальному медичному спостереженню.   Їм рекомендовано самостійні нагляд і термометрію протягом 14 днів з моменту останнього можливого контакту з новим коронавірусом. Ці заходи може бути припинено, якщо у них відсутні симптоми ГРВІ.
Пам'ятайте, якщо температура підвищується, таким особам рекомендовано надягнути захисну маску та звернутися до лікаря територіального закладу охорони здоров'я, а не займатися самолікуванням.  При своєчасному і правильному лікуванні хвороба закінчується одуженням.

    СТАРОСАМБІРСЬКИЙ МРВ ДУ «ЛЬВІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЛАБОРАТОРНИЙ ЦЕНТР МОЗ УКРАЇНИ»
Пам’ятка про самоізоляцію
Що означає «самоізоляція»?
Самоізоляція – це, в першу чергу, утримання від контакту з іншими для того, щоб зменшити ризик інфікування. Самоізоляція виключає будь-які ситуації, коли ви тісно контактуєте з іншими людьми (наприклад, близький контакт віч-на-віч на відстані менше, ніж 2 метри, або тривалістю понад 15 хвилин).
Виключенням є лише звернення за медичною допомогою (тільки після консультації телефоном).
Якщо ви не впевнені, чи потребуєте ви самоізоляції, або не знаєте до кого звернутися, будь ласка, зателефонуйте на Урядову гарячу лінію: 1545
Для кого потрібна самоізоляція?
Самоізоляція потрібна, в першу чергу, якщо:
§     Ви очікуєте результатів тесту на новий коронавірус COVID-19.
§     Якщо ви близько контактували з особами, що захворіли на COVID-19.
§     Якщо ви нещодавно повернулись із провінції Хубей Китайської Народної Республіки, Ірану, Північної Кореї окремих регіонів Італії (Ломбардія, П’ємонт та Венето) або з інших країн про які повідомляється на сайті Міністерства охорони здоров’я України – навіть якщо у вас відсутні симптоми.
§     Якщо ви нещодавно повернулись із Китаю (окрім провінції Хубей), Таїланду, Японії, Південної Кореї, Сінгапуру, Малайзії, Тайваню та відчуваєте кашель, ускладнення дихання та/або підвищення температури.
Скільки триває самоізоляція?
Якщо вам було рекомендовано або ви прийняли рішення про самоізоляцію, вона повинна тривати не менше, ніж 14 днів з дати настання випадку, який став причиною самоізоляції (подорож, контакт з хворим тощо).
Як підготуватись до самоізоляції?
Спробуйте спланувати час самоізоляції так, щоб у вас не виникало необхідності виходити з дому чи приймати відвідувачів та гостей. Поясність це друзям та родичам, а також обговоріть можливість дистанційної роботи із роботодавцем.
Збережіть контакти вашого лікаря, та попередньо повідомте його про причини рішення про самоізоляцію, а також оберіть контактну особу з кола ваших друзів або родичів, до кого ви будете звертатись в першу чергу за допомогою.
Що робити, якщо Ви проживаєте не одні.
Якщо ви проживаєте з сім’єю чи сусідами, потрібно ізолюватись в окремій кімнаті, яка добре провітрюється. Якщо є можливість користуватись окремою ванною кімнатою та/або туалетом, а також готувати їжу та харчуватись окремо – зробіть це.
Не забувайте про загальну гігієну, регулярне миття рук із милом, прибирання, в тому числі вологе прибирання поверхонь, гігієну кашлю, використовуйте одноразові серветки та хустинки. Під час необхідних контактів із людьми завжди одягайте медичну маску та викидайте її після використання або забруднення.
Якщо у вас є домашні улюбленці, ізолюйте себе від них також, або хоча б максимально мінімізуйте контакт із ними.
Як організувати доставку харчових продуктів?
Спробуйте мінімізувати походи в магазини. Якщо є можливість, попросіть друзів або родичів доставляти Вам продукти харчування та необхідні покупки до вхідних дверей або користуйтесь послугами доставки з дистанційною оплатою.
Що робити, якщо Вам необхідно покинути житло?
Якщо у Вас виникла гостра необхідність покинути місце самоізоляції – одягайте маску та мінімізуйте контакти із людьми. Користуйтесь антисептиком для рук та дотримуйтесь гігієни кашлю.
Що робити якщо в Вас з’явились симптоми?
Якщо під час самоізоляції у Вас з’явились симптоми (кашель, ускладнене дихання, підвищена температура, діарея) – негайно зверніться за медичною допомогою та повідомте про свою історію подорожей та можливі контакти з особами, хворими на гострі вірусні захворювання. 

25 лютого 2020 р.

До 149-річчя Лесі Українки

                                          25 лютого  Лесі Українці - 149!                                                                А вона і досі живе та промовляє до нас своїми невмирущими творами і висловами.